Comenius narių viešnagė Islandijoje

Straipsnio data 2013-06-07

Comenius Projektai

2013 m. birželio 2-7 dienomis Comenius projekto „Maths is everywhere“ kūrybinė grupė svečiavosi Islandijos sostinėje Reikjavike, kuriame vyko paskutinis projekto, trukusio 2011-2013 m., šalių partnerių susitikimas.

Vizito metu projekto koordinatorius Medeni Coskun pristatė sudarytą projekto knygos variantą, aptarė galutinės projekto ataskaitos  niuansus ir gaires. Laisvu nuo projektinio darbo metu buvome supažindinti su Islandijos kultūra, apžiūrėjome miesto įžymybes, grožėjomės šalies gamtos stebuklais.

Pirmadienį vykome į Snaefellsnes pusiasalį, esantį Vakarinėje Islandijos dalyje, kuris yra minimas viename iš J. Verno romanų. Autorius įvardija tai kaip vietą, per kurią galima patekti į Žemės vidurį. Ten mes nepatekome, bet išvydome daugybę kitų, ne ką prastesnių, vaizdų. Na o drąsiausi paragauti pūdyto ryklio (Hakarl). Ryklio mėsa įvyniojama į medžiagą, kad neišsiteptų, tada užkasama į žemę ir  palaikoma pora mėnesių. Paskui  iškasama ir dar padžiovinama lauke, kad taptų standesnė. Man tai buvo vienas bjauriausių patiekalų, kuriuos gyvenime teko ragauti.

Antradienį apžiūrėjome pačią sostinę Reikjaviką.  Didžiausią įspūdį paliko Halgrimo bažnyčia, kuri yra aukščiausias religinis pastatas Islandijoje, ir paminklas Amerikos atradėjui islandui Leifui Eriksonui.

Trečiadienį  aplankėme garsiąją vandens saugyklą „Perlanas“ ir Glaumbaer gyvenvietę, kurioje įrengtas muziejus po atviru dangumi. Vakare gavome juoko dozę stebėdami mono spektaklį  „How to become Icelandic in 60 minutes“. Juokėmės iki ašarų iš subtilaus sarkazmo apie islandų įpročius bei įstabaus aktoriaus talento skoningai pasišaipyti iš savo paties šalies gyventojų.

Ketvirtadienį keliavome Auksiniu žiedu (Gold Circle), populiariu turistiniu maršrutu, kuris vingiuoja netoli Reikjaviko. Aplankėme kelias žymiausias Islandijos įdomybes: Tingveliro nacionalinį parką, Didįjį Geizerį, Žydrąją lagūną bei Gulfoso krioklį.

Po įspūdžių pilnos dienos, pasiėmę mantą, iškeliavome oro uosto link, pakeliui dar aplankėme žymiąją Žydrąją lagūną (eng. Blue Lagoon), didelį melsvai žalią geoterminių šaltinių maitinamą ežerą.  Teigiama, jog ši vieta yra pagrindinis islandų grožio ir sveikatos šaltinis. Išsitepę baltojo molio kaukėmis ir pasidžiaugę egzotiška vieta, talžomi atšiauraus vėjo, lydimi jausmo, kad esame kažkur Mėnulyje,  bei supratę, kodėl Islandija vadinama ledo ir ugnies sala, tęsėme kelionę į namus.

Ši šalis bei žmonių svetingumas visiems paliko neišdildomą ispūdį.  Tikimės dar ne kartą sugrįžti į šią salą ir dėkojame projektui bei Švietimo mainų paramos fondui už suteiktą galimybę aplankyti šią egzotišką vietą bei užmegzti šiltus tarpusavio  santykius su kitomis šalimis.

Ineta Kvietkauskaitė,  anglų k. mokytoja

Birželio 2-ąją mes išskridome į neregėto grožio šalį – Islandiją. Kelionė truko net 13 valandų, tačiau ji neprailgo. Mus pasitiko mūsų naujosios šeimos, pas kurias gyvenome visas keturias vizito dienas. Kitos dienos rytas buvo neįprastas, nauja aplinka, nauji žmonės, mažytis jaudulys. Tačiau tai buto tik formalumai. Nuo to mūsų kelionė tapo tik dar įdomesnė. Per tas keturias dienas mes pamatėme įspūdingą Islandijos gamtą: kalnus, ugnikalnius, geizerius ir net pabuvojome prie Atlanto vandenyno. Taip pat pasivaikščiojome Reikjaviko gatvėmis, senamiesčiu. Turėjome progą pamatyti spektaklį ,,Kaip tapti islandu per 60 minučių”, kuris buvo tikrai pritrenkiantis, šmaikštus ir be galo įdomus. Per ta savaitę mes įgavome neįtikėtinos patirties, įspūdžių ir nuotykių.

Justyna Četyrkovska

Penkios dienos, praleistos Islandijoje, buvo išties nuostabios. Didžiausią įspūdį, žinoma, sukėlė gamta, kuri pritrenkė mus savo grožiu. Nors oras ir buvo pabjuręs, tai nesutrukdė „Comenius projekto“ dalyviams pasimėgauti puikiais vaizdais. Mums (Justynai Četyrkovskai, Agnieškai Prontkelevič, Lešekui Viduto, Deimantui Repeikai, Inetai Kvietkauskaitei ir Tatjanai Paškel) teko ragauti ir savotiškų islandiškų patiekalų, pavyzdžiui, pūdyto ryklio, ėriuko kepto ant grilio arba tiesiog rūkyto ėriuko galvos. Taip pat stebėjome puikią komediją „Kaip tapti islandu per 60 minučių“ teatre. Šis spektaklis pakėlė visiems ūpą, patys islandai sakė, kad regėtame siužete buvo daug tiesos.

Agneška Prontkelevič, 11 kl.