NACIONALINIS MOKINIŲ PASIEKIMŲ PATIKRINIMAS 8 KLASĖJE (NMPP)
DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI APIE NMPP

PAGRINDINIO UGDYMO PASIEKIMŲ PATIKRINIMAS (PUPP)
DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI APIE PUPP

Klasės dalykų mokymosi turiniui įgyvendinti skiriamas nustatytas minimalus pamokų skaičius, nurodytas BUP 86, 87 punktuose.

5-IIG klasių mokiniams privalomos socialinės-pilietinės veiklos atlikimo trukmė ne mažesnė kaip 20 pamokų (valandų). Socialinė-pilietinė veikla organizuojama vadovaujantis BUP 9 priedu. Mokiniams, pateikusiems pažymėjimą, patvirtinantį savanorio atliktą savanorišką tarnybą pagal Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. A1-317 „Dėl Jaunimo savanoriškos tarnybos organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, įskaitoma socialinė-pilietinė veikla.

IG kl. mokiniams sudaryta galimybė atlikti individualius tiriamuosius projektinius darbus su pasirinktais dalykų mokytojais. Mokinių parengti projektai pristatomi konferencijos metu, kovo mėn.

Mokymosi turinio įgyvendinimo organizavimas:

  • dorinį ugdymą (etika arba tikyba) mokiniui iki 14 metų vieną iš dorinio ugdymo dalykų: etiką arba tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos tikybą parenka mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai), o nuo 14 metų mokinys savarankiškai renkasi pats. Dorinio ugdymo dalyką mokiniui galima keisti mokyklos nustatyta tvarka;

užsienio kalba:

  • pagal pradinio ugdymo programą pradėtą mokytis pirmąją užsienio kalbą (anglų) mokinys tęsia pagrindinio ugdymo programoje kaip pirmąją užsienio kalbą iki pagrindinio ugdymo programos pabaigos;
  • antrosios užsienio kalbos (vokiečių, lenkų, rusų) mokymas privalomas nuo 6 klasės;
  • mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai) mokiniui iki 14 metų parenka, o mokinys nuo 14 iki 16 metų mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimu pats renkasi antrąją užsienio kalbą;

Pamokos užsienio (pirmajai) kalbai ir užsienio (antrajai) kalbai Bendrųjų ugdymo planų 86, 87 punktuose nurodytos bendrai. Pirmai užsienio kalbai skiriama 3valandos, o antrai -2 valandos per savaitę atsižvelgiant į BUP rekomendaciją, kad būtų sudarytos galimybės mokiniams išmokti dvi užsienio kalbas.

IIG klasėje siekiant patenkinti individualius mokinių mokymosi poreikius ir gebėjimus, pasiekimų skirtumams mažinti ir mokymosi netolygumams išlyginti, siūlomas anglų kalbos modulis. Mokinio pasiekimai mokantis modulio programos įskaitomi į mokomojo dalyko įvertinimą.

Jei mokinys yra atvykęs iš kitos Lietuvos mokyklos ar užsienio ir mokykla negali užtikrinti pradėtos mokytis kalbos tęstinumo, gavus mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą raštu, mokiniui sudaromos sąlygos pradėti mokytis užsienio kalbos, kurios mokosi klasė, ir įveikti programų skirtumus.

IIG klasėje, siekiant nustatyti mokinių užsienio kalbos mokėjimo lygį, mokytojų nustatytu laiku organizuojamas patikrinimas.

Stiprinant mokinių matematinį ugdymą, matematikos dalykui mokyti 8-IIG klasėse, skiriamos valandos iš valandų mokinių poreikiams tenkinti.

Gamtos mokslų eksperimentinei ir praktinei veiklai skiriama ne mažiau nei 30 proc. ugdymo turinio įgyvendinimo laiko, kuri atliekama gimnazijoje, taip pat sudaromos sąlygos ją atlikti kitoje mokykloje, ar atvirosios prieigos STEAM centruose.

Naudojant mokinių poreikiams tenkinti skirtas valandas, kartą per savaitę organizuojama integruota lietuvių kalbos ir literatūros ir teatro pamoka IG klasėje.

Parengiamosios medicininės fizinio pajėgumo grupės mokiniai fizinio ugdymo pamokose dalyvauja su pagrindine grupe, bet pratimai ir krūvis jiems skiriami pagal gydytojo rekomendacijas ir atsižvelgiant į savijautą. Krūvis ir pratimai šiems mokiniams skiriami, atsižvelgiant į jų ligų pobūdį ir sveikatos būklę. Neskiriama ir neatliekama pratimų, galinčių skatinti ligų paūmėjimą. Dėl ligos pobūdžio negalintiesiems atlikti įprastų užduočių mokytojas skiria alternatyvias atsiskaitymo užduotis, kurios atitinka mokinių fizines galimybes ir gydytojo rekomendacijas. Mokiniams, atleistiems nuo fizinio ugdymo pamokų dėl sveikatos ir laikinai nedalyvaujantiems pamokoje dėl ligos, siūlomos kitokios veiklos (pvz., stalo žaidimai, šaškės, šachmatai, siūlomi užsiėmimai bibliotekoje, konsultacijos, socialinė veikla ir pan.).