Integruotas projektas „Auginu giminės medį“

Straipsnio data 2023-12-28

Gimnazijos gyvenimas

Šarūnas Baranauskas apie savo tėvų žaislus rašo: „Mano mama turėjo krūvą žaislų: lėlių, muzikinių žaislų, mašinėlių. Mano tėtis turėjo krovininę mašiną, pats sau pasigamino lanką ir slides. Dar pasigamino laidynę, pasidarė sau kardą ir automatą iš lentučių.“

Vilius Steponavičius savo gimimo stebuklą įprasmina tokiais žodžiais: „Mano gimimas buvo kaip gėlės žydėjimas pavasario rytą, pranokstantis kiekvieną laiko žingsnį. Kai mama pažvelgė į mane, ji suprato, kad pasaulis pasikeitė – gimė mažas stebuklas, kuris sukūrė milžinišką meilės bangą. Tai buvo ne tik gimdymas, bet ir mano pirmasis žingsnis į pasaulį, pripildytas paslapties ir nuostabos.“

Justas Kukulskis giriasi, kad jo šeimos nariai yra rimti skaitytojai: „Mano artimieji yra perskaitę labai daug įvairių knygų. Pradėsiu nuo tėčio. Mano tėčiui labiausiai patinka fantastikos ir nuotykių knygos, nes jos jam yra pačios įdomiausios. Seneliui iš tėčio pusės patinka knygos apie istoriją, fantastiką, o seneliui iš mamos pusės – knygos apie mediciną.“

Tai – 7 klasės mokinių citatos iš integruoto projekto „Auginu giminės medį“, kuris buvo vykdomas integruotų lietuvių kalbos, informacinių technologijų ir etikos pamokų metu (mokytojos Regina Garpuškinienė, Daiva Stakišaitienė, Zita Prelgauskienė). Lapkričio 29 d. šis projektas buvo pristatytas klasėje.

Mokiniai ir jų šeimos nariai tapo savo šeimos metraštininkais, istorinio ir kultūrinio savitumo saugotojais. Jie rinko informaciją apie savo šeimos kartas, jų kilmės vietą, darbus, gyvenimą, bendruomeninę, visuomeninę veiklą, aprašė savo šeimos tradicijas, papročius, kalendorinių (Kalėdos, Užgavėnės, Velykos, Joninės), valstybinių (Vasario 16-oji, Kovo 11-oji, Mindaugo diena), šeimos švenčių (vestuvės, krikštynos, gimimo diena) šventimą, domėjosi, kur gimė, kur mokėsi ir kuo domisi ar domėjosi jų tėvai, seneliai ir proseneliai.

Mokiniai ieškojo šeimos albumuose nuotraukų, aprašė jose įamžintus šeimos narius ar giminaičius, įvykius, užrašė artimųjų gimimo, mirties datas, gyvenimo vietą, fotografavo šeimos, giminės nariams priklausančius daiktus, tapusius šeimos relikvijomis, užrašė jų istoriją, paaiškino, kodėl šie daiktai yra branginami šeimoje.

Mokiniai domėjosi savo šeimos patiekalais, staltiesėmis, mezginiais, rankomis padarytais daiktais, kūrė objektų ir skaidrių animaciją, sudarė ar nupiešė savo šeimos genealoginį medį, kuriame pažymėjo šeimos narių gimimo, mirties, vedybų datas, gimimo vietą. Jie domėjosi, kokias knygas skaitė ar skaito jų artimieji ir kodėl, lygino kartų žaislus, naudodamiesi vardų kilmės žodynais aiškinosi savo, tėvų, senelių, prosenelių, tetų ir dėdžių vardų reikšmes.

Regina Garpuškinienė ir Daiva Stakišaitienė, informacinių technologijų ir lietuvių kalbos mokytojos