Žodinės matematikos užduotys arba „Piešinys – matematikos uždavinys“

Straipsnio data 2022-02-20

Konkursai

2022-01-20 Jau tradicija tapo dalyvavimas tarptautiniame matematikos ir IT konkurse „Piešinys – matematikos uždavinys“.  Kadangi matematika vaikams nėra lengvas mokslas ir žodinės užduotys ne visiems būna suprantamos, pamėginome mokytis kitaip. Sausio mėnesį 5-IVG informacinių technologijų pamokas integravome su matematikos pamokomis. Stipresnieji paanalizavę žodines užduotis, kūrė savo matematines istorijas. Kiti – stengėsi suprasti užduoties prasmę ir ją perteikti vaizdžiai – piešiniu. Mokiniai iš matematinių užduočių kūrė istorijas, pritaikė savo gyvenimišką patirtį, piešė aplinką, veikėjus, formulavo klausimus, o vėliau ir sprendė užduotis. Dažnai išspręsti uždavinį būna žymiai lengviau, nei  prasmingai ir teisingai sugalvoti užduotį arba ją perteikti piešiniu.

Konkursą organizavo VGTU Inžinerijos licėjus ir Vilniaus Simono Daukanto progimnazija.  Piešinys turėjo būti sukurtas tekstų rengykle tik iš automatinių figūrų.  Darbelius konkursui pateikė daug mokinių, bet užduoties kriterijus atitiko ne visų darbai. 7 mokinių darbus nusiuntėme organizatoriams. Darbe buvo vertinamas tiek matematinės užduoties originalumas, tiek darbo sudėtingumas, naudojant informacines technologijas. Iš viso konkurse šiemet dalyvavo 544 mokiniai iš 110 mokyklų (211 mokytojai).

Nors prizinių vietų nelaimėjome, bet prasmingai ir įdomiai integravome matematikos ir IT pamokas.

Plačiau apie konkursą – organizatorių svetainėje http://superit.vilniustech.lt/  Visus darbelius galite pamatyti čia.

Mūsų mokinių darbeliai:

Regina Garpuškinienė, matematikos mokytoja ir IT mokytoja metodininkė