INTEGRUOTA DIENA SKIRTA MEILĖS LUKŠIENĖS VARDO ĮPRASMINIMUI

Straipsnio data 2021-10-29

Gimnazijos gyvenimas

Du kartus mokslo metuose, gimnazijoje vyksta integruota diena skirta Meilės Lukšienės vardo įprasminimui.
Š.m. spalio 29 dieną, gimnazijos mokytojai vykdė įvairias veiklas su 5- IVG klasių mokiniais.
Su matematikos mokytoja Regina Garpuškiniene 7 kl. mokiniai kūrė pateiktis apie M. Lukšienę. IG ir IIIG kl. mokiniai kūrė klausimus viktorinai apie M. Lukšienę su pasirenkamaisiais atsakymais.
Su anglų kalbos mokytoja marina Soblis  IIG klasės mokiniai  rašė laišką Meilei Lukšienei, su 7 klasės mokiniais vertė jos citatas į anglų kalbą, su IIIG žiūrėjo filmą apie M. Lukšienę.
Su tikybos mokytoja Rasa Kubertavičiene turėjo pamoką apie M.Lukšienę 8 klasės mokiniai. Tema „Gyvenimas Tiesa ir Meile – krikščioniškų dorybių atspindėjimas M.Lukšienės gyvenime“. Mokiniai lygino Šv. Rašto mintis apie laisvę, Tiesą, Meilę ir M.Lukšienės mintis apie laisvę, tiesą ir meilę žmogaus gyvenime.
Su etikos mokytoja Zita Prelgauskienė  IG, IIG ir IIIG klasių mokiniai etikos pamokose nagrinėjo temą „Pašaukimas“, grupėse analizavo Meilės Lukšiėnės citatas ieškojo atsakymo „Koks turi būti mokytojas pagal Meilę Lukšienę?“.
Su lietuvių kalbos mokytoja Daiva Stakišaitiene Devintos ir dvyliktos klasės mokiniai (lietuvių kalbos mokytoja Daiva Stakišaitienė), panagrinėję Tautinės mokyklos koncepciją, surengė diskusiją „Tautinės mokyklos koncepcija. Kas pasiekta ir ko nepavyksta pasiekti?“. Jie svarstė, dėl kokių priežasčių sovietinė švietimo sistema buvo centralizuota, dehumanizuota ir nehumaniška, ieškojo atsakymų, kodėl Tautinės mokyklos koncepcija taip dažnai minima ir kodėl joje ieškoma atsakymų. Mokiniai pabrėžė, kad koncepcijoje vyravo dvi kategorijos – asmenybė ir kultūra. Koncepcijos autorė Meilė Lukšienė neabejojo, kad mūsų ateities švietimo sistema turi būti paremta giliais doroviniais pagrindais. Gimnazijos mokiniai padarė išvadą, kad XXI a. lietuvių kalbos pamokose nagrinėjamos temos turi dorovinį ir kultūrinį pobūdį. Per metus mokiniai turi perskaityti ne mažiau kaip dešimt meniškai vertingų knygų, kuriomis remdamiesi geba formuotis dorovines nuostatas. Kita vertus, šiuolaikinė mokykla per daug akcentuoja, kad būtina išlaikyti egzaminą arba testą, ir per mažai ruošia gyvenimui.
Lietuvių kalbos mokytoja R.Sakalauskienė su 8, IIG ir IIIG klasių mokiniais į  M.Lukšienės vardo įprasminimą pažvelgė kūrybiškai: pasirinko vieną, jiems labiausiai patikusią, M.Lukšienės citatą, paaiškino, kaip ją suvokia, ir tada ją įprasmino koliažo technika. Mokiniai dirbo grupėse. Kad jie kūrybingi – akivaizdu. Visus pradžiugino galutinis rezultatas. Smagu, kai tavo idėjos atsispindi vaizde!
Rusų kalbos mokytoja Natalija Labakojiene su IVG klasės mokiniais rašė oficialų laišką Meilei Lukšienei, o su IIG klasės mokiniais darė plakatą apie M. Lukšiene „Ar žinote, kad…“ formate.