UGDYMO ORGANIZAVIMAS KARANTINO, EKSTREMALIOS SITUACIJOS, EKSTREMALAUS ĮVYKIO AR ĮVYKIO, KELIANČIO PAVOJŲ MOKINIŲ SVEIKATAI IR GYVYBEI, LAIKOTARPIU AR ESANT APLINKYBĖMS GIMNAZIJOJE, DĖL KURIŲ UGDYMO PROCESAS NEGALI BŪTI ORGANIZUOJAMAS KASDIENIU MOKYMO PROCESO ORGANIZAVIMO BŪDU

Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu (toliau – ypatingos aplinkybės) ar esant aplinkybėms gimnazijoje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu (gimnazija yra dalykų brandos egzaminų centras, vyksta remonto darbai gimnazijoje ir kt.), ugdymo procesas gali būti koreguojamas arba laikinai stabdomas, arba organizuojamas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (toliau – nuotolinis mokymo būdas).

Ekstremali temperatūra gimnazijos ir (ar) gyvenamojoje teritorijoje: minus 20 °C ar žemesnė – priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniams, 1 – 4 ir 5 klasių mokiniams;  minus 25 °C ar žemesnė – 6 – IVG klasių mokiniams; + 30 °C ar aukštesnė – priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniams, 1 – IVG klasių mokiniams.

Gimnazijos vadovas, nesant valstybės, savivaldybės lygio sprendimų dėl ugdymo proceso organizavimo esant ypatingoms aplinkybėms ar esant aplinkybėms gimnazijoje, dėl kurių ugdymo procesas negali būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, gali priimti ugdymo organizavimo sprendimus: mažinančius / šalinančius pavojų vaikų/mokinių sveikatai ir gyvybei; laikinai stabdyti ugdymo procesą, kai dėl susidariusių aplinkybių gimnazijos aplinkoje nėra galimybės jo koreguoti ar tęsti ugdymo procesą grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu nei grupinio mokymosi forma nuotoliniu mokymo būdu, pvz., sutrikus elektros tinklų tiekimui ir kt., ugdymo procesas gimnazijos vadovo sprendimu gali būti laikinai stabdomas 1–2 darbo dienas. Jeigu ugdymo procesas turi būti stabdomas ilgesnį laiką, gimnazijos vadovas sprendimą dėl ugdymo proceso stabdymo derina su Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriumi;  ugdymo procesą ar jo dalį organizuoti nuotoliniu mokymo būdu, kai nėra galimybės tęsti ugdymo proceso ar jo dalies grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu. Gimnazijos vadovas sprendimą ugdymo procesą ar jo dalį organizuoti nuotoliniu mokymo būdu prima Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 „Dėl Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Valstybės, savivaldybės lygiu ar gimnazijos vadovo sprendimu ugdymo procesą ar jo dalį organizuojant nuotoliniu mokymo būdu, gimnazija priima sprendimus ugdymo procesui nuotoliniu mokymo būdu organizuoti, atsižvelgdama į gimnazijos ugdymo plane numatytas gaires nuotoliniam mokymo procesui organizuoti, BUP nuostatas;  vadovaujasi Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. V-1006 „Dėl Mokymo nuotoliniu ugdymo proceso organizavimo būdu kriterijų aprašo patvirtinimo“ bei gimnazijos direktoriaus 2020-03-17 įsakymu Nr. V1-34 patvirtintomis Mokymo nuotoliniu būdu bei saugaus elgesio internete taisyklėmis; įvertina, ar visi mokiniai gali dalyvauti ugdymo procese nuotoliniu mokymo būdu. Išsiaiškinus, kad mokinio namuose nėra sąlygų mokytis, taip pat mokiniams, turintiems vidutinių, didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų), sudaromos sąlygos mokytis gimnazijoje, jeigu gimnazijoje nėra aplinkybių, kurios keltų pavojų mokinio gyvybei ir sveikatai. Nesant galimybių ugdymo proceso organizuoti gimnazijoje, bendradarbiaujant su Marijampolio seniūnija, ugdymo proceso organizavimas laikinai perkeliamas į kitas saugias patalpas.

Gimnazijos psichologas, socialinis pedagogas bei klasių vadovai stebi mokinių emocinę sveikatą. Specialusis pedagogas bei mokytojo padėjėjai specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pagal patvirtintą tvarkaraštį teikia individualias konsultacijas nuotoliniu būdu, pagal galimybes – kontaktiniu būdu. Gimnazijos psichologas bei socialinis pedagogas pagal patvirtintą tvarkaraštį teikia individualias konsultacijas nuotoliniu būdu, pagal galimybes – kontaktiniu būdu.

Ugdymo proceso organizavimas:

priešmokyklinio ugdymo grupės ugdytiniams ne mažiau kaip 80 procentų ugdymo procesui numatyto laiko per savaitę skiriama sinchroniniam ugdymui, ir ne daugiau 20 procentų – asinchroniniam ugdymui. Nepertraukiamo sinchroninio ugdymo trukmė – iki 90 min.;

1 kl. mokiniams nustatoma pamokos trukmė – 35 min, iš kurių 30 min skiriama sinchroniniam ugdymui, 5 min – asinchroniniam ugdymui, 2 -IVG klasių mokiniams nustatoma pamokos trukmė 45 min, iš kurių 35 min skiriama sinchroniniam ugdymui, 10  min – asinchroniniam ugdymui;

nustatomos 10 min trukmės pertraukos tarp pamokų ir viena valandos trukmės pertrauka po keturių pamokų pailsėti;

mokytojai bendradarbiauja ir susitaria dėl tarpdalykinio bendradarbiavimo, ugdymo turinio integracijos, kad asinchroniniu būdu vykdomas ugdymo procesas būtų įvairus ir prasmingas: tikslingas tiesioginio transliavimo internetu ar televizijoje pamokų stebėjimas, filmuotų užduočių atlikimas, užduočių atlikimas elektroninėse platformose, knygų skaitymas, užduočių atlikimas iš vadovėlių ir t. t., atsižvelgiant į mokinių galimybes ir amžiaus ypatumus;

naudojant nuotolinio mokymo programą Zoom organizuojamos nuotolinės pamokos, naudojant Google classroom virtualią mokymosi aplinką – mokiniams skiriamos mokymosi užduotys, pateikiama ugdymui(si) reikalinga medžiaga ar informacija;

laiką, reikalingą užduotims atlikti skiria mokinius mokantis mokytojas, informaciją apie užduočių atlikimo laiką mokytojas fiksuoja elektroniniame dienyne;

mokinių įvertinimai fiksuojami elektroniniame dienyne;

kiekvienas mokytojas numato laiką, kuris skiriamas mokymosi pagalbai teikti ir apie tai informuoja mokinius. Pagalbos teikimo tvarkaraštį sudaro direktoriaus pavaduotojas ugdymui ir jį skelbia gimnazijos elektroniniame dienyne.

Kol neišnyksta ypatingos aplinkybės ar aplinkybės gimnazijoje, dėl kurių ugdymo procesas negalėjo būti organizuojamas kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu: direktoriaus pavaduotojas ugdymui teikia bendrąją informaciją apie ugdymosi proceso organizavimo tvarką; VGK pirmininkas teikia informaciją apie švietimo pagalbos teikimą; direktoriaus pavaduotojas ūkiui perduoda informacines komunikacines technologijas mokiniams; informatikos inžinierius bei informacinių technologijų mokytojas teikia pagalbą diegiant, naudojantis informacinių technologijų programomis ar pan.; informacija apie tai skelbiama gimnazijos tinklalapyje.

Įgyvendinant operacijų vadovo sprendimus dėl būtinų sąlygų užtikrinimo įgyvendinant priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, kai laikomasi socialinės distancijos, klasių, grupių, srautų nesimaišymo, ugdytinių ir mokinių ugdymas organizuojamas srautais: priešmokyklinio ugdymo ugdytiniams ir 1-4 klasių mokiniams ugdymo procesas pradedamas 8 val.; 5-8 klasių mokiniams ugdymo procesas pradedamas  8.30 val.; IG-IVG klasių mokiniams ugdymo procesas pradedamas 9 val.; pagrindinė nustatytos trukmės nepertraukiamo mokymosi organizavimo forma – pamoka. Ugdymo(si) laikas: 1 klasėje – 35 min., 2–IVG klasėse – 45 min. Ugdymo procesas organizuojamas grupinio mokymosi forma kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu vadovaujantis Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu. Nepertraukiamas ugdymo(si) proceso laikas 1–IVG kl. numatomas vadovaujantis Lietuvos higienos norma.

Pamokų, veiklų laikas:

1-4 klasių pamokų laikas:

1. 8.00  –  8.45 (1 kl. 8.00-8.35)

2. 8.55 – 9.40 (1 kl. 8.55-9.30)

3. 9.50 – 10.35 (1 kl. 9.50-10.25)

4. 11.05 – 11.50 (1 kl. 11.05-11.40)

5. 12.00  –  12.45 (1 kl. 12.00-12.35)

6. 12.55 –  13.40 (1 kl. 12.55-13.30)***

7. 13.50  –  14.35 (1 kl. 13.50-14.25)

5-8 klasių pamokų laikas:

1.   8.30  –  9.15*

2.   9.25 – 10.10

3. 10.20 – 11.05

4. 11.15 – 12.00

5. 12.30 – 13.15

6. 13.25 – 14.10

7. 14.20 – 15.05**

8. 15.15 – 16.00

IG-IIG klasių pamokų laikas:

1. 9.00  –  9.45*

2. 9.55 – 10.40

3. 10.50 – 11.35

4. 11.45 – 12.30

5. 12.40  –  13.25

6. 13.55  –  14.40

7. 14.50  –  15.35

8. 15.45  –  16.30

 *Kiekvieną ketvirtadienį pirma pamoka skiriama individualios ir/ar grupinėms konsultacijoms 5,7, IG-IVG kl.

**Kiekvieną ketvirtadienį septinta pamoka skiriama individualios ir/ar grupinėms konsultacijoms 6, 8 kl.

***Kiekvieną trečiadienį šešta pamoka skiriama individualios ir/ar grupinėms konsultacijoms 1-4 kl.

Gimnazijoje skiriamos 3 pietų pertraukos:

Po 3 pamokos 1-4 kl. – 30 min. – nuo 10.35 iki 11.05

Po 4 pamokos 5-8 kl. – 30 min.  – nuo 12.00 iki 12.30

Po 5 pamokos IG-IVG kl. – 30 min – nuo 13.25 iki 13.55

Grįžtamasis ryšys mokiniams, jų tėvams (globėjams, rūpintojams) suteikiamas sinchroninio ugdymo metu bei įrašais elektroniniame dienyne.

Pasibaigus ypatingoms aplinkybėms grįžtama prie įprasto ugdymo proceso organizavimo.

 

PREVENCINĖ VEIKLA

2023-2024 m. m. įgyvendinamos prevencinės programos

Klasė Prevencinės programos       LIONS QEST Įgyvendinimas Mokytojas
1 „Laikas kartu“ Integruojama į klasės vadovo veiklą K.Kutkaitė- Burak
2 „Laikas kartu“ 1 val. iš gimnazijos ugdymo plano S. Karčiauskienė
3 „Laikas kartu“ Integruojama į klasės vadovo veiklą K. Tribockė
4 „Laikas kartu“ 1 val. iš gimnazijos ugdymo plano S. Karčiauskienė
5 „Paauglystės kryžkelės“ Integruojama į klasės vadovo veiklą N. Labakojienė
6 „Paauglystės kryžkelės“ 1 val. iš gimnazijos ugdymo plano Z. Prelgauskienė
7 „Paauglystės kryžkelės“ Integruojama į klasės vadovo veiklą D.Stakišaitienė
8 „Paauglystės kryžkelės“ 1 val. iš gimnazijos ugdymo plano Z. Prelgauskienė
IG „Raktai į sėkmę“ Integruojama į klasės vadovo veiklą U.Rodevičiūtė
IIG „Raktai į sėkmę“ 1 val. iš gimnazijos ugdymo plano S. Genalova
IIIG „Raktai į sėkmę“ Integruojama į klasės vadovo veiklą R.Garpuškinienė
IVG „Raktai į sėkmę“ 1 val. iš gimnazijos ugdymo plano S. Genalova