MOKINIŲ VERTINIMAS

Gimnazijoje taikomi vertinimo būdai:

  • formuojamasis vertinimas – nuolatinis vertinimas ugdymo proceso metu, kuris padeda numatyti mokymosi perspektyvą, pastiprina daromą pažangą, skatina vaikus bei mokinius mokytis analizuoti esamus pasiekimus ar mokymosi spragas, sudaro galimybes vaikams bei mokiniams ir mokytojams geranoriškai bendradarbiauti. Vaiko veikla vertinama raštu (komentarai, pastabos el. dienyne) ar žodžiu (individualūs pokalbiai su vaikais ir Tėvais). Mokinio veikla vertinama raštu (komentarai, pastabos el. dienyne, kontroliniuose darbuose, rašiniuose, testuose) ar žodžiu (individualūs pokalbiai su mokiniais ir Tėvais pagal poreikį, bet ne rečiau kaip kartą per trimestrą). Formuojamasis vertinimas nefiksuojamas pažymiais;
  • diagnostinis vertinimas – vertinimas, kuriuo naudojamasi siekiant išsiaiškinti mokinio pasiekimus ir padarytą pažangą baigus temą ar kurso dalį, kad būtų galima numatyti tolesnio mokymosi galimybes, suteikti pagalbą įveikiant mokymosi spragas. Diagnostinio vertinimo formos: kontrolinis darbas, savarankiškas darbas, praktikos darbas, testas, projektas, rašinys. Diagnostinis vertinimas vykdomas baigus dalyko programos temą, skyrių, atliekant užduotis, padedančias nustatyti mokinių mokymosi pasiekimus. Diagnostiniam darbui gali būti prilyginamas dalyvavimas tarptautinėse, šalies, rajono olimpiadose bei konkursuose. Diagnostiniu būdu vertinamo darbo laikotarpis preliminariai numatomas trimestrui/mokslo metams ir fiksuojamas ilgalaikiuose dalykų planuose; savarankiško darbo, praktikos darbo, testo, projekto ar kito diagnostiniu būdu vertinimo darbo laikotarpis derinamas su mokiniais, skelbiamas el. dienyne. Mokinys, be pateisinamos priežasties nedalyvavęs kontroliniame darbe, privalo jį atsiskaityti kitą pamoką. Grįžęs po ligos, mokinys per dvi savaites turi atsiskaityti mokytojo nustatytu laiku (įvertinimas į elektroninį dienyną įrašomas į artimiausią pamoką). Jei mokinys mokytojo nustatytu laiku neatvyksta į atsiskaitymą, jam įrašomas nepatenkinamas vertinimas ir pateikiamas komentaras el. dienyne. Mokiniui, gavusiam nepatenkinamą įvertinimą, sudaroma galimybė per savaitę perrašyti kontrolinį darbą ir į el. dienyną  įrašomas pirmasis ir antrasis jo įvertinimai. Mokiniai savo  vertinimo aplankuose kaupia informaciją apie mokymosi pasiekimus ir daromą pažangą, kurie saugomi klasės vadovo kabinete.
  • apibendrinamasis vertinimas – vertinimas, naudojamas baigus programą, kursą, modulį. Jo rezultatai formaliai patvirtina mokinių pasiekimus ugdymo programos pabaigoje.
  • formalusis vertinimas – vertinimas, kai skiriamos tam tikro formato užduotys, numatomas joms atlikti reikalingas laikas, užduotys įvertinamos formaliais kriterijais, fiksuojamas įvertinimas;
  • neformalusis vertinimas – vertinimas, kuris vyksta nuolat: stebint, susidarant nuomonę, kalbantis, diskutuojant. Įvertinimas neužrašomas, gali būti fiksuojamas mokytojo pasirinkta forma;
  • kaupiamasis/kreditinis vertinimas – tai informacijos apie mokinio mokymosi pažangą ir pasiekimus kaupimas. Taikoma dalyko mokytojo pasirinkta, mokiniams aiški, kaupiamųjų taškų/kreditų skaičiaus vertinimo sistema. Kaupiamasis vertinimas taikomas 1-8, kreditinis – IG-IVG klasėse. Kaupiamasis vertinimas naudojamas kiekvienoje pamokoje pagal mokytojo nustatytus/su mokiniais susitartus kriterijus. Kreditinis vertinimas taikomas trimestrui, su kuriuo mokiniai supažindinami iš anksto. Mokinio surinktas taškų/kreditų skaičius konvertuojamas į pažymį, kuris įrašomas į el. dienyną. Dalykų kabinetų stenduose skelbiama kaupiamojo/kreditinio vertinimo konvertavimo į pažymį 5-IVG klasėse skalė. Kaupiamuoju/kreditiniu vertinimu siekiama skatinti mokinius mokytis, bendradarbiauti, ieškoti sprendimų, drąsiai mąstyti, aktyviai veikti per pamokas ir didinti mokinių atsakomybę už mokymąsi.

Jei mokinys dėl ligos ar kitų svarių priežasčių praleido 50 proc. pamokų (jos yra pateisintos) – jis turi teisę atsiskaityti sutartu su mokytoju laiku ir trimestras yra išvedamas. Trimestro pabaigoje mokytojas organizuoja apklausą iš viso išeito kurso (atsiskaitomos medžiagos apimtį, apklausos tvarką, būdus ir vertinimo formą numato mokytojas), apie tai informuoja mokinį ir jo Tėvus.
Jei mokinys be pateisinamos priežasties praleido 50 proc. pamokų ir neatsiskaito už praleistų pamokų medžiagą iki trimestro pabaigos – jis neatestuojamas.
Mokinys turi teisę atsiskaityti sutartu su mokytoju laiku: už I trimestrą – iki II trimestro pabaigos, už II trimestrą – iki III trimestro pabaigos. Mokiniui atsiskaičius, dalyko trimestro įvertinimas išvedamas iš atsiskaitymo metu gautų pažymių vidurkio įrašant gautą įvertinimą vietoj „neatestuotas“. Už II trimestrą atsiskaitoma skiriant pataisas ar vasaros darbus ir įvertinimas įrašomas į el. dienyne esančią skiltį „papildomi darbai“. Papildomo darbo įvertinimas laikomas metiniu. Neatestuotiems mokiniams dalyko mokytojas organizuoja apklausą iš viso dalyko kurso (atsiskaitymo medžiagos apimtį, apklausos tvarką ir vertinimo formą numato mokytojas), apie tai informuoja mokinį, jo Tėvus ir klasės vadovą. Į pagalbą neatestuotiems mokiniams, esant reikalui, pasitelkiami pagalbos mokiniui specialistai.
Atsiskaitomųjų darbų organizavimas:
mokytojas privalo atsiskaitomųjų darbų datas klasėms įvesti į atsiskaitomųjų darbų grafiką, esantį el. dienyne likus savaitei iki kontrolinio darbo tik pasitikrinęs, ar kitas mokytojas tai pačiai klasei tą pačią dieną nėra įvedęs atsiskaitomojo darbo ir užtikrina, kad per savaitę mokiniui nebūtų viršijama daugiau kaip 3 kontroliniai darbai;
tai pačiai klasei tą pačią dieną gali būti skiriamas: vienas kontrolinis darbas ir savarankiškas/testas/apklausa raštu arba 2 savarankiški darbai;
atsiskaitomojo darbo rezultatus mokiniams mokytojai pristato ne vėliau kaip po savaitės nuo darbo rašymo dienos ir su mokiniu individualiai aptaria jo mokymosi sunkumus ir galimybes;
po atsiskaitomojo darbo mokytojai skiria pamoką ar pamokos dalį darbo įsivertinimui ir tolesnio mokymo(si) planavimui;
savarankiški, kontroliniai darbai ir rašiniai/testai/apklausos raštu vertinami pagal teisingų atsakymų dalį procentais iš visų galimų:

Pasiekimų lygis Įvertinimas procentais Pažymys
Aukštesnysis 91 – 100 10 (puikiai)
81 – 90 9 (labai gerai)
Pagrindinis 68 – 80 8 (gerai)
55 – 67 7 (pakankamai gerai)
41 – 54 6 (vidutiniškai)
Patenkinamas 29 – 40 5 (patenkinamai)
16 – 28 4 (pakankamai patenkinamai)
Nepatenkinamas 8 – 15 3 (nepatenkinamai)
0 – 7 2 (blogai)
1 (labai blogai)

jei mokinys atsiskaitymo metu (savarankiško darbo, kontrolinio darbo, rašinio/testo/apklausos raštu) kalbasi, nusirašinėja ar užsiima kita neleistina veikla (iš anksto susitarus su mokytoju dėl neleistinų veiksmų), mokytojas sustabdo to mokinio atsiskaitymą. Tokiu atveju mokinio atsiskaitymas įvertinamas nepatenkinamu pažymiu su komentaru už ką įrašytas įvertinimas;
mokiniai, nerašę kontrolinio darbo, atsiskaito sutartu, patogiu mokytojui ir mokiniui laiku, bet ne vėliau kaip po dviejų savaičių. Jei mokinys piktybiškai vengia atsiskaityti po pamokų, atsiskaitymą galima organizuoti pamokos metu. Jei mokinys per numatytą laiką neatsiskaito, į dienyną įrašomas nepatenkinamas pažymys su komentaru už ką neatsiskaityta.
Klasės valandėlė yra pamokų tvarkaraštyje, klasės vadovas žymi mokinių lankomumą.