Edukacinis užsiėmimas „Archeologija – nuo tyrimo iki eksperimento ir rekonstrukcijos“

Straipsnio data 2015-11-12

Išvykos ir ekskursijos

 2015 m. lapkričio 12 d. 5 klasės mokiniai, kartu su istorijos mokytoja Jurgita Derviniene ir kūno kultūros mokytoju Sauliumi Barevičiumi, lankėsi Valstybiniame Kernavės kultūriniame rezervate (Kernavės archeologinėje vietovėje) – muziejuje. Kernavė – Lietuvos Troja. Čia, vaizdingoje Neries pakrantėje Pajautos slėnio amfiteatre, stūkso piliakalniai, šalia kurių nuo neatmenamų laikų kūrėsi senovės gyvenvietės ir buvo laidojami žmonės. Nedideliame 194 hektarų žemės lopinėlyje išlikusios kultūros vertybės, gausūs archeologiniai radiniai, istorijos tėkmėje susiformavęs kraštovaizdis mums byloja apie kultūras, gyvavusias šiame areale 11 tūkstančių metų – nuo vėlyvojo paleolito laikų (IX  tūkstm. pr. Kr.) iki pat šių dienų. Aplankę Kernavės piliakalnius ir vietovėje įrengtą viduramžių miesto rekonstrukciją, mokiniai patraukė į muziejų, edukacinį užsiėmimą Archeologija – nuo tyrimo iki eksperimento ir rekonstrukcijos. Užsiėmimo metu mokiniai sužinojo, kad svarbiausi tolimos praeities liudininkai yra žmogaus naudoti daiktai ir kiti jo veiklos pėdsakai, kuriuos suranda archeologai, o
archeologija – svarbiausias priešistorės pažinimo šaltinis. Trumpai apžvelgė pagrindines archeologinio darbo pakopas, bandė atkurti praeities žmogaus veiklos procesus, susipažino su eksperimentinės archeologijos meistrų sukurtomis archeologinėmis rekonstrukcijomis.
Po užsiėmimo, keliaudami namo, užsukome prie Televizijos bokšto.

J. Dervinienė, istorijos vyresn. mokytoja