Rusų kalbos pamoka Literatūriniame Aleksandro Puškino muziejuje

Straipsnio data 2015-04-15

Išvykos ir ekskursijos

Gavę Literatūrinio A. Puškino muziejaus kvietimą surengti jo patalpose edukacinį užsiėmimą, labai juo susidomėjome. Taigi, išsirinkę mums įdomią, naudingą ir aktualią temą „Romantizmo ir realizmo bruožai A. Puškino kūryboje“ , nustatę uždavinius ir aptarę lūkesčius, balandžio 15 dieną nuvykome į muziejų, įsikūrusį vaizdingame Pavilnio regioniniame parke.

Muziejaus aplinka iškart visus maloniai nuteikė, rodėsi, kad ten viskas dvelkia poezija: kerintis gamtovaizdis, pati sodyba ir visi joje esantys daiktai. XIX amžiaus aplinka ir muziejaus atmosfera taip pribloškė mokinius, kad jiems prireikė laiko įsitraukti į suplanuotą veiklą. Susiskirstę į dvi komandas, mokiniai turėjo atsakyti į pateiktus klausimus apie poeto gyvenimą, ryšius su Lietuva, pažintį su A. Mickevičiumi, XIX amžiaus istoriją ir rusų dvarininkų kultūrą. Taip pat nagrinėdami A. Puškino kūrinių ištraukas dalyviai nustatė ir palygino romantizmo ir realizmo bruožus, demonstravo sukauptas žinias ir gebėjimus, sužinojo daug naudingų ir įdomių faktų.

Žemiau pateikiame keletą mokinių atsiliepimų apie edukacinį užsiėmimą.

Arnoldas: „Man patiko išvyka į A. S. Puškino muziejų. Ypač patiko įdomūs faktai iš poeto biografijos. Patiko grupinis darbas, klausimai buvo sunkūs, bet gauta informacija aiški ir naudinga. Iš pradžių jaučiausi nedrąsiai, nes nauja aplinka, nauji žmonės vertė jaudintis, bijojau suklysti, bet įsitraukęs į veiklą pasijutau puikiai! Įgytas žinias galėsiu panaudoti rašydamas rašinius, laikydamas kalbos įskaitą, egzaminus“.

Greta: „Susiskirstėme į 2 komandas. Teko prisiminti, kas būdinga romantizmui ir realizmui. Buvo naudinga ir linksma. Po to pasivaikščiojome po muziejų, interjero detalės, senų veidrodžių gausa, siuvinėti sienų apmušalai paliko didelį įspūdį. Muziejų supa be galo graži aplinka, vaizdai užgniaužia kvapą. Džiaugiuosi, kad vykau į Markučius, daug sužinojau apie poetą, praplėčiau savo akiratį“.

Česlav: „Man patiko, kad mes ne tik klausėmės gido pasakojimo, bet ir patys ieškojome atsakymų į klausimus. Patiko Markučių gamtovaizdis, tvenkiniai ir, žinoma, antikvariniai daiktai muziejuje“.

Jolita: „Edukacinio užsiėmimo forma man labai patiko, nes galėjome varžytis su berniukais. Gautas žinias galėsime pritaikyti tiek lietuvių, tiek rusų kalbų pamokose. Nagrinėjome A. Puškino kūrybą, mokėmės išskirti romantizmo ir realizmo bruožus. Mes drąsiai atsakinėjome į klausimus ir atlikome užduotis. Tikimės, kad mokytoja dar ne kartą mums pasiūlys panašios veiklos“.

Karina: „Man labiausiai patiko apžiūrinėti Grigorijaus Puškino ir jo žmonos gyvenamąjį namą. Mačiau ir daiktus, priklausiusius pačiam Aleksandrui Puškinui. Viskas, ką sužinojau, man bus naudinga, kai laikysiu kalbų įskaitas. Sudomino pasakojimas apie kūrinį „Eugenijus Oneginas“, žadu ji kada nors perskaityti“.

Robertas: „Man Puškino muziejuje patiko gido pasakojimas, taip pat patiko rungtyniauti su mergaitėmis, kas greičiau ir teisingai atsakys į pateiktus klausimus. Patiko tai, kad nebuvo nereikalingos informacijos, ji pateikta trumpai ir aiškiai. Manau, į tokias ekskursijas įdomiau važiuoti, nei į įprastas. Kai reikia ilgai klausytis, mažai įsimini ir būna nuobodu“.

Artūras: „Man labiausiai patiko pats dvaras ir poezija dvelkianti aplinka. Kai pasidalinome į komandas, iš pradžių buvo nedrąsu, bijojau suklysti, bet vėliau galvojau tik apie esmę. Manau, gautos žinios pravers ne tik rusų ir lietuvių kalbos, istorijos pamokose, bet ir gyvenime“.

Rusų kalbos mokytoja Beata Nikrevič