Sesija „Dokumentika“

Straipsnio data 2014-03-06

„Kūrybinės partnerystės“

Kovo 6 dieną mokykloje vyko 3 sesija tema – DOKUMENTIKA.
Ką reiškia dokumentas? Kam jis iš viso reikalingas? Ar įmanomas dokumento tikrumas fotografijoje? O literatūroje? Ar mes galime tikėti nuotrauka ir jos autoriumi?
Tad šios sesijos metu mokiniai susipažino su dokumentualumo aspektais fotografijoje ir literatūroje.
Veikla buvo labai įdomi…
Pasidalinę į tris grupes, mokiniai, panaudoję tas nuotraukas, kurias patys nufotografavo matuojant liepų alėją (jos publikuotos albume „Liepų alėjos matavimas per speigą“), kūrė fotografinę istoriją, ją aptarė grupėse ir pristatė savo sukurtą pasakojimą visiems. Po sukurtos istorijos pristatymo mokiniams buvo pasakyta, kad viena nuotrauka yra pakeista montažo pagalba ir paduota originali nuotrauka, tokiu būdu mokiniai susipažino su montažu ir jo galimybėmis. Po to vyko diskusija ar pasikeitė mokinių požiūris į sukurtą fotografinę istoriją, kaip tai susiję su dokumento/liudijimo sąvoka?
Ši sesija daugiau buvo skirta fotografijų integravimui į lietuvių kalbos pamokas, tad lietuvių kalbos mokytojos Janina ir Rita dešimtokams priminė pastraipos rašymo taisykles. Po ko sekė darbas grupėje ir individualus pastraipų rašymas. Ši sesija vyko 4,5 valandos. Po šių sesijų mokytojai gauna vis daugiau patirties organizuojant „kitokias, netradicines“ pamokas, taip sužadindami mokinių smalsumą: „o kas toliau?!“
Po kiekvienos sesijos su mokiniais ar mokytojais vyksta refleksijos, kurios tampa vis išradingesnės. Didelis AČIŪ mokytojams ir kūrėjams už įdomias sesijas!!!